!!EXERCICIS:
1. Què és una carta de presentació? Per a què serveix? Què s’hi ha d’explicar?
És una manera formal de posar-se en contacte amb l’entitat o empresa. La carta de presentació ha de ser directa, és a dir, escriure’s sense por i deixant entreveure el que es pretén. També ha d’estar ben presentada i tenir una petita estructura de paràgrafs per facilitar-ne la lectura, i ésser entenedora. Hi has de fer constar algunes de les competències que tens i que ets apte per a aquell treball.
2. Quines són les principals parts que ha de tenir un currículum vitae?
Dades personals
Formació i estudis
2.1 Dades acadèmiques
Formació complementària
Idiomes
Experiència laboral i professional
Lloc i data
Signatura
3. Com s’han d’ordenar dins del currículum vitae les dades acadèmiques, i d’experiència laboral o cursets?
(De la titulació més alta a la més baixa. Si tens un títol universitari no és necessari indicar el títol d’ESO o de Batxillerat)
4. Realitza una carta de presentació per una oferta imaginària de treball. Pensa a qui t’has d’adreçar i què hi hauràs d’escriure.
A l'departament de RRHH de l'empresa (nom):
M'agradaria integrar-me al Departament Financer de la seva empresa, ja que estic capacitat i tinc les habilitats per desenvolupar diferents tasques, especialment en les àrees de finances i comptabilitat.
Recentment he finalitzat els meus estudis en Administració i Direcció d'Empreses a la Universitat de Madrid. La metodologia aplicada al centre, orientada a l'acció i resultats, m'ha permès desenvolupar una gran capacitat de resolució i adquirir una perspectiva global de totes les àrees de l'empresa. Al llarg de la meva formació, he potenciat el meu esperit de treball en equip, iniciativa i implicació en les tasques, així com el meu coneixement d'idiomes, anglès i francès, mitjançant estades i cursos intensius a Anglaterra i França.
També he tingut oportunitat de desenvolupar les meves primeres experiències laborals mitjançant pràctiques en diferents empreses, el detall trobarà al currículum que adjunt.
Estic a la seva disposició per fer una entrevista i les proves que consideri oportunes.
Agraint la seva atenció, el saluda atentament
(Fatima)
M'agradaria integrar-me al Departament Financer de la seva empresa, ja que estic capacitat i tinc les habilitats per desenvolupar diferents tasques, especialment en les àrees de finances i comptabilitat.
Recentment he finalitzat els meus estudis en Administració i Direcció d'Empreses a la Universitat de Madrid. La metodologia aplicada al centre, orientada a l'acció i resultats, m'ha permès desenvolupar una gran capacitat de resolució i adquirir una perspectiva global de totes les àrees de l'empresa. Al llarg de la meva formació, he potenciat el meu esperit de treball en equip, iniciativa i implicació en les tasques, així com el meu coneixement d'idiomes, anglès i francès, mitjançant estades i cursos intensius a Anglaterra i França.
També he tingut oportunitat de desenvolupar les meves primeres experiències laborals mitjançant pràctiques en diferents empreses, el detall trobarà al currículum que adjunt.
Estic a la seva disposició per fer una entrevista i les proves que consideri oportunes.
Agraint la seva atenció, el saluda atentament
(Fatima)
6. Autoavalua’t:
com t’han sortit els exercicis? Bé
Quines dificultats t’han sorgit i per
què? Cap
Com les has solventat?La majoria pensant
Què has après sobre aquest tema? Com fer una presentació
Què ja
coneixies? Curriculum
T’ha ajudat el tema per millorar o perfeccionar l’escriptura
d’una carta de presentació i d’un currículum vitae? Bastant
En què t’ha ajudat?
En saber quina informació posar al currículum i a les presentacions.
Raona les teves respostes.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada